zondag 4 november 2012

PERSONAL | Blauwe aantrekkingskracht

Alweer bijna veertien jaar geleden is het. Ik weet nog als de dag van gister, dat we gingen verhuizen, en in dit huis terecht kwamen. Mijn moeder was net bevallen van mijn broertje, en zat nog in het oude huis met een kleine baby, terwijl mijn vader en ik het huis 'woon-klaar' moesten gaan maken. De bouwvakkers hadden er een blauwe keuken ingezet. En als klein meisje van 3 jaar, vind je alle kleuren prachtig. Het liefst had ik het huis toen in een regenboog-interieur gezien. Maar helaas.

De jaren verstreken. En regenboog kleuren bleken toch iets meer voor kleurplaten, en bloemen te zijn. En dus niet voor een keuken. Mijn haatgevoelens tegenover het huis, maar vooral die keuken, groeiden. En als hoogtepunt besloten mijn ouders om ook nog eens twee blauwe banken te kopen. Iets in de richting van; 'omdat het zo leuk bij elkaar staat'.

Ik dacht me erover heen te kunnen zetten, en besloot om de inhoud van mijn kledingkast aan te passen aan de kleur van de banken en de keuken. Wie weet staat het dan allemaal wel heel erg mooi bij elkaar, en wordt mijn hele leven prachtig. Maar helaas. Het tegenovergestelde bleek. Ik haatte nu niet alleen de inrichting van het huis, maar ook de inhoud van mijn kledingkast kon ik niet meer aanzien.

Gelukkig is het deze week anders. Deze week ben ik echt in mijn nopjes. Na tientallen jaren tegen een echt wal-ge-lijk uitziende keuken te hebben moeten kijken, wordt ie dan eindelijk volgende week vervangen voor een prachtige nieuwe, en niet blauwe, keuken.

Ha! Doei keuken.
Nee, ik overdrijf niet, die keuken was echt afschuwelijk lelijk, en extreem blauw dus. En klein. En gewoon bah. Gelukkig mag ik de hamer nu pakken, en laat die hamer nu net extreme aantrekkingskracht hebben tot grote blauwe gevallen. Een heerlijk gevoel om te slopen, echt. Het is een aanrader voor iedereen. Even chagerijnig? Even boos? Pak een hamer, en rammen in die keuken.

Het is natuurlijk wel handig als je dat alleen doet als het ook echt kapot mag, anders kun je wel eens een dikke ruzie met je ouders oplopen. Just saying, zegmaar.

Oh, en voor degene die thuis ook een blauwe keuken hebben.. Ik heb niks gezegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten