maandag 12 november 2012

PERSONAL | Wie ben jij?

Zodra je nieuwe mensen leert kennen, komen daar de vragen als; 'Hoe oud ben je?' 'Waar zit je op school?' 'Wat wil je later gaan doen?', en ga zo maar door. Of je iemand daar ook echt goed van leert kennen, is dan alleen weer een ander verhaal. Waarom gaan we niet eens een keer op een andere manier kennismaken met nieuwe mensen? Wat is typisch 'jij'?

De afgelopen tijd ben ik daar eens op gaan letten, wat nou typisch 'mij' is. Hier zijn een paar voorbeelden;


  • Ik kan er niet tegen als iemand anders de nieuwe pindakaaspot 'aansnijdt',
  • Als de deur openstaat, kan ik niet leren,
  • Als ik in de trein zit, en we stoppen bij een station, dan kijk ik door het raampje, en vul ik de gesprekken in van de mensen die op het perron staan,
  • Ik zoek in alles een teken,
  • Als ik leer zet ik een bril op, dan voel ik me slimmer.

  • Misschien als we dit soort dingen van elkaar weten, dat we elkaar dan wel veel beter leren kennen. En dat is natuurlijk nooit verkeerd!

    2 opmerkingen:

    1. Haha, deze blog is leuk! Zet je echt je leuke bril op als je leert? haha geinig... Nu ik:
      - In elke spiegel moet ik kijken, ik doe er ook álles aan om in die spiegel te kijken en te checken of alles nog 'goed zit'.
      - Ik denk heel snel voor mensen.. Bij een bepaalde blik van iemand kan ik al een heel A4 tje volschrijven (of dat dan ook klopt?)
      - Ik zing altijd en overal, als er maar niemand in de buurt is! (zelfs op de fiets...)
      - Zonder mijn muis-knuffel kan ik niet slapen :$
      - Ik koppel heel veel aan elkaar: alle letters en cijfers hebben een eigen kleur, elke maand, jaar, etc, ook. Elke persoon ook, en bij elke periode of maand in 'mn leven' past een liedje:)

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Haha like like like! Haha en dat zingen is heel herkenbaar! Hoe gaat het met jouw blog?

      BeantwoordenVerwijderen