zondag 18 mei 2014

TRIPS | Utrecht Centraal

Nadat de conducteur op zijn fluitje heeft geblazen, en de laatste mensen de trein in zijn gestapt, vertrekt de trein. Na een klein half uurtje, en wat tussenstops, zijn we aangekomen op de bestemming; Utrecht Centraal. *Bliep* Zo. Ook weer even uitgecheckt. De muziek vergezelt me door mijn oordopjes, en met die laatste 30% batterij, moet ik het nog wel even uit kunnen houden.

Ik loop de stationshal door. Verschillende mensen en aparte kledingstukken passeren mij. Mensen met haast rennen door de hallen. Als ik opzij kijk hoor ik een oud vrouwtje praten met een ijsverkoper. "Ik heb al jaren geen ijsje meer gehad, maar ik dacht, ach ach ach, het zal toch weer eens tijd worden dat ik mijzelf trakteer. Ik heb tenslotte niet voor niets pensioen." Niet alleen ijs wordt er geconsumeerd. Broodjes gezond, bakjes met patat, muren met kroketten en frikandellen, pasta's to go en verzin het allemaal maar.

Ik begin zo toch zelf eigenlijk ook wel trek te krijgen. Gelukkig kan ik mij inhouden en ik loop rustig door. Mijn omgeving met doorreizende mensen veranderd nog zo'n 50 keer. Ik kom aan bij Hoog Catharije. Na een aantal winkels heb ik het alweer gehad. Tijd voor een ijsje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten