vrijdag 23 maart 2012

PERSONAL | Chocolate easter eggs

Ze liggen al weer een tijdje in de winkels.. De paaseitjes. En wat zijn ze weer verslavend. Élke keer beweerd mijn moeder weer dat ze volgend jaar pas paaseitjes gaat kopen, als het ook echt pasen is. Wij zijn hier namelijk zo'n gezinnetje dat zo'n zak gewoon in één tot drie dagen met z'n allen op(vr)eten..

En het handige is dat mijn moeder zelf altijd op iets van een 'chocoladedieet' is, dus zij neemt niets. Mijn broertjes nemen altijd de melkchocolade paaseitjes, en mijn vader de pure. Zo blijven voor mij die heerlijke witte over.

Dit jaar heeft mijn moeder zo'n tactiek verzonnen, dat ze een potje op tafel zit, met een paar paaseitjes. Als ze op zijn, hebben we pech. Haha mam, je denkt toch niet serieus dat dat plannetje van jou werkt. Op naar die zak!

HELAAS, plan mislukt. Dit jaar.. heeft mijn moeder de zak verstopt. Jaja, verstopt.
En geloof me, als je zin hebt in chocola, dan doe je er alles aan om die paaseitjes te vinden. Dus dat betekent alle kasten overhoop halen, in alle hoekjes en gaatjes kijken. Mams ondervragen. En ga zo maar door.. Maar het is niet te geloven, dit jaar houdt ze haar mond, en ze heeft ze écht goed verstopt.

Dit deed zich een paar dagen geleden voor. Ik had zelf de hoop alweer opgegeven, maar mijn strijdlustige broertjes niet. Toen mijn moeder het 'paaseitjes potje' weer een keertje moest vullen, hebben ze haar gevolgd. Natuurlijk hebben ze dat niet laten merken.. Het hele verhaal heb ik nog niet eens gehoord. Het enige wat ik hoorde toen ik thuis kwam vandaag was; PAASEITJES ZAK. En baf, (vr)eet, (vr)eet, (vr)eet. Zak op. Later hoorde ik ook nog iets van een camera, maar dat lijkt me iets te sterk.

Iniedergeval, de paaseitjes zak lag helemaal achter een paar administratiemappen, in het administratiekastje. En nog een mooi pluspuntje; er lag ook een chocolade karamel reep van Milka.

Ik moet écht snel een sport zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten