dinsdag 8 juli 2014

PERSONAL | Update over mijn 'grown-up' - life

De laatste blogpost is alweer twee week geleden. Hoe kan dat?! 'Heb het heel druk gehad enzo'. Nee maar echt. Heel druk. En dat was ik natuurlijk niet meer gewend, want zoals jullie misschien wel weten deed ik afgelopen "schooljaar" 1 vak overnieuw, om zo nog mijn VWO diploma binnen te kunnen slepen. Dat hield in dat ik alleen op de maandagochtend les had. En voor de rest? Series kijken, werken en heeeeeel veel chillen. Dus verplichtingen had ik niet zoveel.

In mei had ik dan eindelijk mijn eindexamen (had ik natuurlijk super hard voor gewerkt op elke maandagochtend, kuch) en begin juni kreeg ik te horen dat ik geslaagd was! Woeee! Maar wat nu? Ik was af en toe wel wat op zoek gegaan naar een nieuwe opleiding, maar veel kwam daar ook niet van terecht. Zo'n keuze maken is lastig. Daarnaast moet je je eigenlijk voor alle hogescholen en universiteiten al voor 1 mei inschrijven. Had ik dus niet gedaan. Uiteindelijk heb ik last-minute toch nog een opleiding gevonden. Volgend jaar ben ik een studentje aan de TMO Fashion Business School. Zin in!

Maar daar kun je natuurlijk niet de hele tijd heel erg druk mee zijn opeens, toch? Klopt. Ik ben ook nog eens op kamers gegaan. Ik zit nu met 3 andere meiden in een huisje (met tuin!). Heel erg raar om opeens op jezelf te wonen. Ik moet nu opeens dingen kopen als peper en zout, bestek, handdoeken. Ondanks dat het nog een beetje voelt alsof ik hier op vakantie ben, krijgt alles steeds meer een plekje. Het eindresultaat krijgen jullie nog te zien. Gaat nog wel even duren. Vanochtend en vanmiddag in ieder geval zoveel opgeruimd en uitgepakt dat eindelijk de vloer weer te zien in. Ook fijn natuurlijk.

Ondertussen blijf ik gewoon nog zeker 20 jaar een amateur 'grown-up' mevrouwtje, want afwassen is niet mijn ding (beneden staat alweer een berg), opruimen is niet voor mij weggelegd (wordt er wel steeds beter in denk ik), en rekeningen vind ik dus ook maar niks. En ik moet ook nog eens zo werken.

Heh jakkie. Geef mij maar een zandbak en een zakje snoep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten