dinsdag 14 augustus 2012

LIST | Work - frustration

Okee ik geef toe, ik was koppig. Iedereen zei al dat ik het bliepen achter de kassa bij de C1000 op een gegeven moment echt niet meer leuk zou vinden, maar ik hield vol. Wat is er nou leuker als een een beetje scannen, een beetje praten met mensen, en geld beheren? De wereld leek wel helemaal voor me open te gaan. Tot vandaag. Er is enige frustratie die ik toch echt zal moeten uiten op deze blog. Mijn excuses alvast.

Dat ik achter een kassa zit, en het enige wat ik op een dag doe een beetje scannen is, wil niet zeggen dat ik dom ben. Dus als ik een keer 1 seconde langer nadenk over het wisselgeld, dan je had verwacht, wil dat nog niet zeggen dat dit werk te moeilijk voor me is.

Als je ongesteld bent, en je dus bij de kassa komt met een lading tampons en maandverband, ga dan niet chagrijnig lopen doen als ik het bonnetje per ongeluk al heb weggegooid. Het is echt een tip om je man, of vriend, dit te laten kopen, die zijn wel in voor een praatje als hun vrouw alleen maar kan 'mokken' en huilen. En ja, het is ongemakkelijk als je aan komt lopen met een zwangerschapstest of condooms.

Als een artikel niet scant, is het echt niet meer grappig als je zegt dat het dan maar gratis is.

Als de boodschappen toch duurder zijn dat je verwacht, nee, dan krijg je het echt niet voor minder mee. Afdingen doe je maar op de markt.

Ik veeg soms, en er ligt dan een hoopje op de vloer. Expres op een afgelegen plek, zodat je er niet doorheen hoeft te lopen. Loop er dan dus ook niet doorheen! En ook als we net hebben gedweild, en de vloer dus nat is, zou het fijn zijn als je er niet doorheen loopt.

Zware boodschappen horen voor aan op de band, en de lichte dingen achteraan. Als je dat niet doet, krijg je een ophoping of geplette zakken chips etc. En ondanks dat ik vraag of je een nieuwe wilt, wil ik je dat helemaal niet geven.

Er bestaan papiertjes die je als boodschappenlijstje kan gebruiken, zodat je niet alles hoeft te vergeten. Als je dus je hele inhoud van je karretje of mandje al op de band hebt neergelegd, en je zegt dat je nog iets bent vergeten, negeer ik je.

Als ik vraag of je het bonnetje wil, kun je ja of nee zeggen. Bedenken kan, maar niet als ik het bonnetje al in de prullenbak heb gegooid. En geloof me, ik kan snel gooien.

De winkel is om 8 uur geopend, als je dan binnen 1 minuut bij de kassa staat, kan het zijn dat alles nog niet helemaal is opgestart. Verder sluit de winkel om 9 uur. Het zou dus fijn zijn als je niet om 1 voor 9 nog eens binnenkomt en je hele weekendboodschappen bij elkaar gaat zoeken.

Ja ook bij een grote supermarkt als de C1000 kunnen de tasjes wel eens op zijn, en die komen echt niet opeens tevoorschijn als jij dat wilt.

Aanbiedingen staan óf aangegeven bij de producten, óf staan in het foldertje. Staat het er niet bij? Dan is er dus geen aanbieding.

Wegen moet op een weegschaal, niet bij de kassa. In ieder geval niet bij de C1000, de AH kan dat inderdaad wel ja.

Maar we zetten door. We hebben het geld nodig, en de ervaring is ook mooi meegenomen. Gelukkig zijn daar nog de gezellige collega's! Als ze tenminste niet ook in zo'n 'frustratie bui' zitten... We tellen tot 10, en dan gaan we morgen gewoon weer heerlijk van 8 tot 5 werken.


Keep calm and carry on.


2 opmerkingen:

  1. Dit is echt een heerlijke blog. HAHA. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha geweldig, als je bij een bakker werkt op de markt in Amsterdam maak je ook veel mee hoor! Lol

    BeantwoordenVerwijderen