zondag 1 februari 2015

TRIPS | Sluis & Brugge



Afgelopen maandag was het tijd voor mijn verjaardagscadeautje. Of ik jarig was? Nee dat niet. Mijn verjaardag was ondertussen alweer bijna 4 maanden geleden. Ach ja, je weet hoe het gaat. Dan is de ene druk, en dan de ander.. Wat had ik dan van mijn vriendje gekregen voor mijn verjaardag? Twee overnachtingen in een random hotel in Nederland. We kozen voor Sluis, zodat we binnen 5 minuten de grens over konden gaan. Wij waren namelijk wel eens benieuwd naar dat stadje Brugge.

Klik op de 'READ MORE' button om meer te lezen én te zien van deze trip. 


En zo zaten we in de trein en op de Veerboot. Uren reizen haha (4,5 uur om precies te zijn), maar het was het zeker waard. We kwamen rond een uur of 3 aan in Sluis en checkten ons in bij hotel "Dikke van Dale". Een afgelegen dorpje in het puntje van Zeeland. We zijn even wat winkeltje afgegaan en hebben toen een frietje gehaald bij "Frituurke 't Zwin". Heerlijk hoe de mensen daar al Vlaams praten. Ik kwam helemaal in de sfeer en "alé en wablief-de" er op los.



De volgende dag was het tijd om een bezoekje aan Brugge te brengen. Met de bus vanaf Sluis was het nog ongeveer 45 minuutjes rijden. Prima te doen dus! Wat is Brugge een superleuke stad. De gebouwen zijn zo mooi en je hebt meteen helemaal het gevoel dat je in het buitenland zit. En zoveel chocola! Overal om je heen zie je de ene na de andere chocolaterie. Ben ik aan het dromen?


En wat is België zonder wafels? Juist. We kwamen deze super schattige sandwicherie tegen en besloten ons te storten op een wafel met huisgemaakte aardbeiensaus en een toefje slagroom. Hmm!


Ik vond het aantal winkels wel wat tegen vallen, maar ik heb toch nog een hele gave ketting kunnen scoren! Mijn vriend vond het shoppen wel weer genoeg, daarom besloten we (oké, hij besloot..) een rondleiding te volgen bij bierbrouwerij "de Halve Maan". De gids wist wel wat humor was, dus gezellig was het zeker. We sloten de tocht af met een "Brugse Zot".

Na nog een korte shopsessie besloten we lekker uit eten te gaan en daarna namen we de bus terug naar het hotel.

De volgende (en laatste) ochtend was het tijd voor een ontbijtbuffet. Nou jongens. Een 4-sterren hotel weet inderdaad wel wat ontbijten is. Scrambled eggs, bacon, worstjes, suikerbrood, zeeuwse bolussen.. Noem het maar op en het was er. Daarna? Buikpijn. Duh.
Op de terug weg gingen we nog even langs mijn oom en tante om heerlijke pasta pesto te eten. Het waren echt heerlijke dagen en het staat zeker op de planning om nog eens terug te gaan.

Zijn jullie wel eens in Brugge geweest? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten